podsumowanie bloga wupadlości

Nadszedł czas, aby napisać ostatni w tym roku artykuł na bloga „W upadłości”. Dlatego też pomyślałam, że warto zrobić pewne podsumowanie. Pomimo tego że działam z Dorotą stosunkowo krótko, bo dopiero 5 miesięcy, to przez ten czas nasz blog trochę zdążył się już rozwinąć.

Lubicie podsumowania i statystyki? Jeśli tak, to łapcie szybciutko dzisiejszy tekst.

Podsumowanie bloga wupadłości w artykułach

Zacznijmy od ilości i tematów artykułów. Na przestrzeni 5 miesięcy powstało ich 12. Oto one:

  1. Wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej 2020
  2. Upadłość konsumencka – jak ogłosić? Instrukcja wypełniania wniosku
  3. Kto może ogłosić upadłość konsumencką?
  4. Ile kosztuje upadłość konsumencka?
  5. Jak wygląda zawarcie układu w upadłości konsumenckiej?
  6. Co to jest upadłość konsumencka?
  7. Umorzenie długów konsumenta bez planu spłaty
  8. Ile trwa upadłość konsumencka? Jak długo syndyk zajmuje wynagrodzenie?
  9. Zajęcie wynagrodzenia przez syndyka
  10. Alimenty a upadłość konsumencka
  11. Ukrywanie długów. Czym to grozi? Jeżeli to pomyłka czy można ją naprawić?
  12. Wspólność małżeńska w upadłości konsumenckiej

Najczęściej czytane artykuły to…

Najczęściej wyświetlanym i klikanym artykułem jest „Ile trwa upadłość konsumencka”. Zanotował on globalnie 539 kliknięć. Zaraz za nim plasuje się wpis „Zajęcie wynagrodzenia przez syndyka” – 423 kliknięć. Ostatni na podium jest artykuł „Ile kosztuje upadłość konsumencka?” – 225 kliknięć. Wnioskując, dane te pokazują, jak ważny dla naszych czytelników jest czas trwania oddłużenia i jego ogólny koszt.  

Od kuchni, czyli ile trwa napisanie 1 artykułu?

Chciałam Wam wyznać, że napisanie nowego artykułu nie przychodzi samo z siebie, ani nie jest spowodowane nagłą weną (w większości przypadków). Dlatego za każdym razem muszę w danym tygodniu zaplanować sobie czas na to, aby zająć się blogiem i pisaniem. Jeśli tego nie zrobię, to artykuł nie powstanie.

Obliczyłam też, że praca nad nowym wpisem blogowym trwa do 2 do 6 godzin. Jesteście zaskoczeni? Zanim coś opublikuję chcę mieć 100% pewności, że to, co piszę dla Was, jest zgodne z aktualnymi przepisami. Pisanie zwykle rozkładam na dwa dni, ponieważ kolejnego dnia nabieram więcej dystansu do tego, co powstało. Za każdym razem wprowadzam też sporo poprawek do tekstu, aby był jak najbardziej zrozumiały dla Was, moich czytelników.

Zostawisz nam swój komentarz?

Skoro jesteśmy przy temacie artykułów blogowych, czy wiecie, że pod każdym z nich możecie zostawić swój komentarz? Może właśnie Twój komentarz będzie tym pierwszym? Taki komentarz z pewnością zostanie przeze mnie oraz przez Dorotę dostrzeżony.

Wizualna forma bloga – vlog

Wiem też, że część z Was woli oglądać zamiast czytać, ponieważ w ten sposób lepiej przyswaja wiedzę. Z tego powodu nasz blog ma również formę wizualną (zakładka: https://wupadlosci.com.pl/video/ oraz kanał na You Tubie wupadłości (click):

Mamy na razie jeden merytoryczny i jeden nie merytoryczny filmik. Mowa o:

  1. https://wupadlosci.com.pl/upadlosc-konsumencka-co-to-jest/
  2. https://wupadlosci.com.pl/czesc-tu-dorota-i-agata-z-bloga-w-upadlosci/

Chociaż ta forma projektu dopiero raczkuje, to zachęcam Was jednak do śledzenia tej formy bloga. Jeszcze przed świętami nagrałyśmy z Dorotą kolejne filmy. Jak tylko je zmontujemy, to pojawią się one na naszym blogu. A Ty, wolisz nas czytać, czy oglądać? Napisz koniecznie w komentarzu!

Rozwijanie społeczności w grupie wsparcia

Jeśli zdążyliście nas poznać, to zapewne wiecie, że blog „W upadłości” to nie tylko artykuły i wideo. Wynika to z tego, że zależy nam z Dorotą na tym, aby wokół bloga powstała wspierająca się społeczność. W końcu temat oddłużenia dla wielu osób to ciężki ładunek emocjonalny i wcale się temu nie dziwię. Z tego powodu prężnie działamy na facebooku – prowadzimy tam fanpage bloga (https://www.facebook.com/wupadlosci ) oraz grupę wsparcia (https://www.facebook.com/groups/wupadlosci).

Grupa wsparcia jest przeznaczona dla osób doznających problemów finansowych. Tworzymy na niej społeczność, która wspiera się nawzajem. Jeśli jesteś na naszym fanpage lub w naszej grupie, napisz w komentarzu, czy podobają Ci się przekazywane tam treści?

Przykładowo, w listopadzie bieżącego roku na grupie wsparcia zrobiłyśmy z Dorotą webinar „Jak ogłosić upadłość konsumencką w 2020 r.?”. Nasza społeczność odebrała go bardzo pozytywnie i przekazała nam super recenzje. Do końca roku istnieje jeszcze możliwość bezpłatnego obejrzenia tego webinaru (znajduje się on tutaj: https://www.facebook.com/694106755/videos/10160030220576756/). Po nowym roku webinar ten usuniemy z grupy i wstawimy do naszego sklepu. W związku z tym, będzie można go obejrzeć, ale już w opcji płatnej.

Kolejne wyzwania – sklep internetowy

Tym sposobem dobrnęliśmy do ostatniego punktu naszego projektu – sklepu internetowego na blogu. Zdradzę na razie tyle, że nasz suport IT właśnie go tworzy. Co będzie w nim można kupić? Na początek obrobione i zmontowane nagranie listopadowego webinaru o tym, jak ogłosić upadłość. Natomiast kolejne e-produkty będziemy chciały tworzyć w porozumieniu z Wami, naszymi czytelnikami. Masz pomysł, jaki produkt dot. upadłości konsumenckiej powinien znaleźć się w sklepie? Napisz w komentarzu.

Nieco statystyki

Na koniec, chciałam wszystkim podziękować za zainteresowanie treściami naszego bloga. Moim celem nie było pisanie w próżnię. Z tego powodu świadomość, że z tygodnia na tydzień wspólnie z Dorotą zdobywamy kolejnych czytelników sprawia mi ogromną radość. A skąd wiem, że przybywa czytelników na blogu? Wystarczy spojrzeć na ten wykres: